Dokąd zmierza modeling

O aktualnej kondycji modelingu

Modeling – czyli w dużym uproszczeniu wykorzystywanie urody do wspierania sprzedaży – miewał czasami kaszel ale generalnie trzymał się od dziesiątków lat dość zdrowo. Czasem szkodziły mu afery biorące się głównie z prób dobrania się do jego zasobów w innych celach, w kość dała mu pandemia, a do plastycznych operacji zmusił go rozwój internetu.
Dziś wygląda na to, że w tej postaci w jakiej go znamy może w ogóle nie przeżyć. Mierzenie się z nowymi wyzwaniami na czele z technologiami oferowanymi przez sztuczną inteligencję będzie największym wstrząsem jaki do tej pory go dotknął.
Technologie te potrzebują wciąż jeszcze udoskonaleń ale chyba nikt nie wierzy w to, że trzeba będzie na nie długo czekać. Na te poprawki czeka już niecierpliwie biznes jakim stało się tworzenie kontentu na potrzeby internetowego marketingu i sprzedaży za pośrednictwem internetu.
Modelki i modele wygenerowani przez AI będą mieć ogromną ilość przewag nad modelkami i modelami tradycyjnymi. Będą zupełnie nieporównywalnie tańsi a oprócz tego korzystający z ich usług będą mogli mieć do dyspozycji urody jakie sobie tylko wymarzą. Nikt im się nie spóźni na sesje, nikt przed tymi sesjami nie zachoruje, nikomu nie wyskoczy w ostatniej chwili opryszczka ani też żadne inne historie nie przeszkodzą w osiągnięciu pożądanych efektów.
Postacie wygenerowane przez AI będą zupełnie nie do odróżnienia od fotografii realnie istniejących osób.
Kto w świetle tego nadal oczekuje, że wszystko będzie się toczyć w taki sposób jak do tej pory ? My w to nie wierzymy. Dlatego symbolicznie pochowaliśmy już stary modeling i zbieramy załogę do podróży w nową erę.
Czy modelki trafią do rezerwatów ?
Kiedy 2/3 prac fotograficznych przejmą ich cyfrowi koledzy i koleżanki czy dzisiejsi modele i modelki będą musieli trafić na modelingową emeryturę ?
Owszem, jakieś prace – jak chociażby pokazy czy showroom’y będą potrzebować realnie istniejących osób ale liczba tych zajęć będzie doprawdy skromna. Przewaga podaży nad popytem będzie swoją drogą prowadzić do spadku stawek z tytułu ich wykonania.
W myśleniu o przyszłości przyjmujemy dwa założenia:
– modelki i modele, którzy nie będą anonimowi nie dadzą się zastąpić tworami ze świata AI
– na doskonałość i pełną dyspozycyjność postaci generowanych przez sztuczną inteligencję do zastosowań filmowych trzeba będzie jeszcze kilka lat poczekać
Na tych dwóch tezach budujemy swój plan rozwoju na najbliższe lata.
Co mamy do zaproponowania w obliczu dokonujących się zmian.
Przypisujemy sobie prawo nazywania się managementową agencją modelingu. Nigdy nie byliśmy, jak większość tego rodzaju film w Polsce i na świecie, wyłącznie agencją castingową czyli taką, która po wyszukaniu kandydatek i kandydatów robi im portfolio i dalej muszą sobie radzić sami.
Wcześniej najczęściej nabywanie doświadczeń i budowanie portfolio odbywało się w takich agencjach poprzez wysyłanie modelek i modeli za granicę gdzie konfrontowali się oni (często twardo) z rynkiem na ich usługi. Bardzo często bywało to rzucanie ludzi na głęboką wodę. Jedni sobie radzili, inni tonęli. Tak odbywała się w tej branży selekcja naturalna.
Agencji managementowych – takich, które szkoliły swoich adeptów we wszystkich aspektach ich profesji było i jest niewiele. Uważając się za jedną z nich mamy program dla osób ambitnych i uzdolnionych chcących wykorzystać modeling w mądry sposób do zarabiania pieniędzy ogólnego autorozwoju i wypływania w życiu na szerokie wody.
Ze względu na intencję zapewnienia przestrzeni do pracy wolnej od rywalizacji ze sztuczną inteligencją tworzymy u nas właśnie oddział modelek i modeli filmowych. Robimy to także z powodu stale rosnącego zapotrzebowania rynku na obsadzanie filmów reklamowych osobami o wyjątkowych urodach. Wyławiamy mających uzdolnienia aktorskie i dajemy im możliwość rozwijania tych talentów w podstawowym zakresie.
To pozwoli naszym chłopcom i dziewczynom pokazywać się częściej w różnych miejscach i na różny sposób. W pewnym sensie wyjdą z ery kina niemego. Będą mogli mówić. I będą intrygować. To pozwoli zwiększać ich rozpoznawalność i odchodzić od anonimowości. Chcemy aby te osoby wbijały się w pamięć odbiorców naszych usług oryginalnymi urodami, wysublimowaną i szerokozakresową kobiecością bądź męskością wysokiej próby w przypadku panów. Zadbamy aby mogli imponować również innymi cechami osobowości, umiejętnościami, intelektem i samodyscypliną.
Zawsze powtarzaliśmy naszym podopiecznym, że uroda jest jak atrakcyjna wystawa w sklepie co powoduje, że ludzie się przy niej zatrzymują i co zachęca ich do wejścia do wewnątrz.
Mówiąc obrazowo – będziemy chcieli oferować teraz nie tylko ładne wystawy ale raczej pełne sklepy – również z mnóstwem towaru na półkach.
Będziecie mogli obserwować na naszych kanałach social mediów ten proces. Zapraszamy do kibicowania nam w tej drodze.